RECARO Sadena wint de Red Dot Award 2020!

RECARO Kids is winnaar van de gerenommeerde Red Dot Award 2020 met zijn wandelwagen Sadena in de categorie "Baby's en kinderen".

De Red Dot is de prijs voor hoge designkwaliteit. De internationale jury kent dit gewilde kwaliteitszegel alleen toe aan producten met een voortreffelijk design.

Meer details op www.red-dot.org.

Vind hier het complete persberich.

Over de Red Dot Award
Al meer dan 60 jaar biedt de Red Dot Award ontwerpers en bedrijven een platform voor het evalueren van goed design. De ervaring en expertise van de evalutiejury die onvergelijkbaar is. Onder het motto “Op zoek naar goed design en innovatie” hebben ze elk van de circa 6.500 ingezonden producten individueel getest en gezamenlijk besloten tot toekenning van de awards. Het evaluatieproces is gebaseerd op verschillende beoordelingscriteria die voortdurend worden aangepast aan nieuwe technische, sociale, economische en ecologische vereisten. Ze bieden een oriëntatiekader, dat door elke individuele jurylid wordt aangevuld naargelang zijn of haar expertise en sociaal-culturele achtergrond.
De beoordelingscriteria zijn onder meer:
• Mate van innovatie
• Functionaliteit
• Formele kwaliteit
• Ergonomie
• Duurzaamheid
• Symbolische en emotionele inhoud
• Productomtrek
• Zelfverklarende kwaliteit
• Ecologische compatibiliteit
De Red Dot Jury bestaat uit ongeveer 40 internationale experts. Ze testen, bespreken en evalueren elke inzending afzonderlijk, live en ter plaatse. De inzendingen worden niet met elkaar vergeleken maar individueel beoordeeld. Hoewel de samenstelling van de jury jaarlijks verandert, blijft één element hetzelfde: alle leden verbinden zich aan de "Code of Honor", waarin staat dat juryleden niet kunnen deelnemen aan de beoordeling van producten waarbij zij betrokken waren.
Meer informatie op https://www.red-dot.org/.

Over RECARO Kids
RECARO Kids wordt op synergetische wijze beheerd door twee RECARO Kids-bedrijven: RECARO Kids GmbH, gevestigd in Duitsland, dat zich bezighoudt met de ontwikkeling van innovatieve premiumproducten, en RECARO Kids srl, gevestigd in Italië, dat verantwoordelijk is voor alle partnerschappen en logistieke en commerciële processen. RECARO Kids srl is het nieuwe bedrijf van de Artsana Group dat de exclusieve wereldwijde licentie bezit voor de ontwikkeling, productie en distributie van hoogwaardige baby-autostoelen en kinderwagens van het merk RECARO.
RECARO Kids maakt als premiummerk deel uit van het productportfolio van de Artsana Group en profiteert van groepssynergieën op het gebied van verkoop, productie, supply chain en productontwikkeling.

Over de RECARO Group
De RECARO Group omvat de onafhankelijk opererende divisies RECARO Aircraft Seating in Schwäbisch Hall en RECARO eGaming in Stuttgart, evenals de in Stuttgart gevestigde RECARO Holding. De geconsolideerde verkopen van de groep bedroegen in 2018 ruim 600 miljoen euro. Op dit moment heeft de groep ruim 2.700 werknemers in dienst op locaties verspreid over de wereld. De activiteiten op het gebied van autostoelen, evenals de activiteiten op het gebied van kinderautostoelen en kinderwagens worden uitgevoerd door licentiehouders.

Over de Artsana Group
De Artsana Group is toonaangevend op het gebied van babyproducten, met merken als Chicco, Neo Baby, Boppy, Fiocchi di Riso, Fisiolact en RECARO, en in de gezondheidszorgsector, met Control en Goovi. Sinds 2017 is Artsana voor 100% eigenaar van de Prenatal Retail Group, die actief is in de baby- en kinderproductensector, met de merken Prénatal, Toys Center, Bimbo Store en, in Frankrijk en Zwitserland, King Jouet. De merken van de groep worden in meer dan 150 landen verkocht. Bij de Artsana Group werken meer dan 8.200 werknemers, die werkzaam zijn bij de 23 wereldwijde dochterondernemingen van de groep en op de 4 productielocaties in Europa. Twee van deze productielocaties liggen in Italië - Verola Nuova (BS) en Gessate (MI). In 2018 bedroeg de geconsolideerde jaaromzet van de groep ruim 1.500 miljoen euro.

Contactpersoon voor de pers:
Federica Vavassori
Mobiel: +39 331 6391877