RECARO Salia Series in de Duitse Stiftung Warentest / ADAC kinderautostoelentest 10/2020

Grandate (Italië) / Bayreuth (Duitsland), 23.10.2020 - RECARO Kids heeft opnieuw met goede resultaten gepresteerd in de huidige en belangrijkste Europese kinderautostoelentest uitgevoerd door Stiftung Warentest en ADAC. Twee RECARO Kids kinderautostoeltjes werden bekroond: Salia met een "GOED" en een totaalscore van 2,3 en Salia Elite met een totaalscore van 2,7. Beide “reboarders” overtuigden in goede zijdelingse en zelfs uitstekende frontale crashprestaties in de achterwaarts gerichte installatie. Naast de positieve beoordeling van de 360 graden rotatie voor een gemakkelijkere instap, werden ook het ruimteaanbod voor de kinderen en de vulling positief beoordeeld in de test.

Vind hier het complete persbericht.

De Salia behaalde consistent goede resultaten in alle vier de categorieën: "veiligheid", "rijgedrag", "ergonomie" en "verontreinigende stoffen". Met name de veiligheidsprestaties in de frontale crashtest (tegen de rijrichting) werden benadrukt met een uitstekende beoordeling. De Zwitserse testorganisatie TCS (Touring Club Swiss) heeft onze reboarder zelfs als "zeer aanbevelenswaardig" voorgedragen. Zijn voorganger Zero.1 werd in de kinderautostoelentest 06/2017 met hetzelfde resultaat beoordeeld, wat een bevestiging is van een zeer goede keuze voor eindconsumenten sinds meerdere jaren.

Onze wereldprimeur, de 2-in-1 Salia Elite, verenigt alle voordelen van een lichtgewicht draagzitje voor baby's met de veiligheid en het comfort van een volwaardige “reboarder”. Vooral het behalen van dezelfde goede resultaten op het gebied van veiligheidsprestaties als de Salia is een vermelding waard. De consumentenorganisatie noemde de voordelen van het afneembare draagzitje, zoals de flexibiliteit om over te schakelen van het dragen van de baby in zijn draagzitje buiten naar een installatie in de auto of andersom. De mogelijkheid om het draagzitje als reissysteem te gebruiken door hem met een adapter aan een kinderwagen te bevestigen, is een unieke en uitzonderlijke eigenschap van de Salia Elite.

Beide producten zijn gehomologeerd volgens ECE R129 ("i-Size") en kunnen worden gebruikt voor kinderen vanaf de geboorte tot max. 105 cm in een tegen de rijrichting reispositie. Het verschil zit alleen in de eerste maanden: de Salia is uitgerust met een extra verkleinkussen voor pasgeborenen die vanaf de geboorte kan worden gebruikt, terwijl de Salia Elite uitgerust is met een afneembaar draagzitje voor baby's. De consumentenorganisatie beoordeelde het gebruik van het draagzitje met een gemiddeld resultaat, en benadrukte tegelijkertijd de voordelen van dit 2-in-1 systeem en de flexibiliteit, maar ze namen de voordelen niet mee in een van hun beoordelingen. De Salia Elite is beslist een complexer product dan de Salia en natuurlijk zijn er maar een paar eenvoudige stappen nodig om het draagzitje aan het kinderzitje te bevestigen, maar er is geen risico op misbruik en het is ook niet ingewikkeld om het op deze manier te doen. Helaas ontbreekt in de definitieve testresultaten een beoordeling van het belangrijkste voordeel van de “reboarder” met zijn afneembaar draagzitje, waardoor een multifunctioneel reissysteem mogelijk is voor in de auto, met een kinderwagen of gewoon thuis.

Meer informatie over onze winnaars kunnen op onze website gevonden worden:

Over de Stiftung Warentest and de ADAC
De Stiftung Warentest en de ADAC behoren tot een van de belangrijkste organisaties voor consumententests in Europa. Twee keer per jaar (in mei en oktober) testen zij samen met enkele andere consumentenorganisaties autostoeltjes in de categorieën "veiligheid", "rijgedrag", "ergonomie" en "verontreinigende stoffen". Terwijl voor de officiële toelating van een autostoeltje tot de markt een minimumeis inzake veiligheid geldt, worden aan de Stiftung Warentest- en ADAC-tests al jaren aanzienlijk hogere eisen gesteld inzake crashtests en rijgedrag. Hun doel is ook de eindconsumenten bewust te maken van onderwerpen zoals de correcte installatie van de autostoeltjes en de correcte gordels van hun kinderen, alsook van de essentiële noodzaak van een autostoeltje door veel crashtests te publiceren die de negatieve gevolgen aantonen.

Over RECARO Kids
RECARO Kids wordt op synergetische wijze beheerd door twee RECARO Kids-bedrijven: RECARO Kids GmbH, gevestigd in Duitsland, dat zich bezighoudt met de ontwikkeling van innovatieve premiumproducten, en RECARO Kids srl, gevestigd in Italië, dat verantwoordelijk is voor alle partnerschappen en logistieke en commerciële processen. RECARO Kids srl is het nieuwe bedrijf van de Artsana Group dat de exclusieve wereldwijde licentie bezit voor de ontwikkeling, productie en distributie van hoogwaardige baby-autostoelen en kinderwagens van het merk RECARO. RECARO Kids maakt als premiummerk deel uit van het productportfolio van de Artsana Group en profiteert van groepssynergieën op het gebied van verkoop, productie, supply chain en productontwikkeling.

Over de RECARO Group
De RECARO Group omvat de onafhankelijk opererende divisies RECARO Aircraft Seating in Schwäbisch Hall en RECARO Gaming in Stuttgart, evenals de in Stuttgart gevestigde RECARO Holding. De geconsolideerde verkopen van de groep bedroegen in 2018 ruim 600 miljoen euro. Op dit moment heeft de groep ruim 2.700 werknemers in dienst op locaties verspreid over de wereld. De activiteiten op het gebied van autostoelen, evenals de activiteiten op het gebied van kinderautostoelen en kinderwagens worden uitgevoerd door licentiehouders.

Over de Artsana Group
De Artsana Group is toonaangevend op het gebied van babyproducten, met merken als Chicco, Neo Baby, Boppy, Fiocchi di Riso, Fisiolact en RECARO, en in de gezondheidszorgsector, met Control en Goovi. Sinds 2017 is Artsana voor 100% eigenaar van de Prenatal Retail Group, die actief is in de baby- en kinderproductensector, met de merken Prénatal, Toys Center, Bimbo Store en, in Frankrijk en Zwitserland, King Jouet. De merken van de groep worden in meer dan 150 landen verkocht. Bij de Artsana Group werken meer dan 8.200 werknemers, die werkzaam zijn bij de 23 wereldwijde dochterondernemingen van de groep en op de 4 productielocaties in Europa. Twee van deze productielocaties liggen in Italië - Verola Nuova (BS) en Gessate (MI). In 2018 bedroeg de geconsolideerde jaaromzet van de groep ruim 1.500 miljoen euro

Contactpersoon voor der Pers:
Federica Vavassori
Mobile: +39 331 6391877