German Design Award 2021 voor Tian Elite en Celona

RECARO Kids is één van de winnaars van de German Design Award 2021. Deze prijs stelt internationale normen als het gaat om de meest innovatieve ontwerpontwikkelingen en concurrentievermogen op de wereldmarkt.
De autostoel Tian Elite en de wandelwagen Celona hebben gewonnen in de onderscheiding "Uitstekend productontwerp" - categorie "Baby- en kinderopvang". Beide producten, het universele en lichtgewicht kinderzitje groep 1/2/3 en de comfortabele kinderwagen als onderdeel van een vrij configureerbaar modulair systeem, zijn net op de markt gekomen.

Vanaf Novembre 2020, zullen de Tian Elite en Celona worden getoond in de online galerij van de German Design Award

Vind hier het complete persbericht.

Over de German Design Award
De German Design Award eert innovatieve producten en projecten, hun fabrikanten en ontwerpers die pionieren in het Duitse en internationale designlandschap. Een onafhankelijke en deskundige jury beslist over de toekenning van de winnaars. De juryleden bestaan uit vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven, universiteiten, design, architectuur en media. Bij de waardering zijn veel criteria meegenomen, zoals het totaalconcept, zowel ergonomisch als design en technische kwaliteit. De German Design Award wordt jaarlijks uitgereikt door de German Design Council Foundation, de organisator van de internationale wedstrijd.
Meer informatie op https://www.german-design-award.com/en.html

Over RECARO Kids
RECARO Kids wordt op synergetische wijze beheerd door twee RECARO Kids-bedrijven: RECARO Kids GmbH, gevestigd in Duitsland, dat zich bezighoudt met de ontwikkeling van innovatieve premiumproducten, en RECARO Kids srl, gevestigd in Italië, dat verantwoordelijk is voor alle partnerschappen en logistieke en commerciële processen. RECARO Kids srl is het nieuwe bedrijf van de Artsana Group dat de exclusieve wereldwijde licentie bezit voor de ontwikkeling, productie en distributie van hoogwaardige baby-autostoelen en kinderwagens van het merk RECARO.
RECARO Kids maakt als premiummerk deel uit van het productportfolio van de Artsana Group en profiteert van groepssynergieën op het gebied van verkoop, productie, supply chain en productontwikkeling.

Over de RECARO Group
De RECARO Group omvat de onafhankelijk opererende divisies RECARO Aircraft Seating in Schwäbisch Hall en RECARO Gaming in Stuttgart, evenals de in Stuttgart gevestigde RECARO Holding. De geconsolideerde verkopen van de groep bedroegen in 2018 ruim 600 miljoen euro. Op dit moment heeft de groep ruim 2.700 werknemers in dienst op locaties verspreid over de wereld. De activiteiten op het gebied van autostoelen, evenals de activiteiten op het gebied van kinderautostoelen en kinderwagens worden uitgevoerd door licentiehouders.

Over de Artsana Group
De Artsana Group is toonaangevend op het gebied van babyproducten, met merken als Chicco, Neo Baby, Boppy, Fiocchi di Riso, Fisiolact en RECARO, en in de gezondheidszorgsector, met Control en Goovi. Sinds 2017 is Artsana voor 100% eigenaar van de Prenatal Retail Group, die actief is in de baby- en kinderproductensector, met de merken Prénatal, Toys Center, Bimbo Store en, in Frankrijk en Zwitserland, King Jouet. De merken van de groep worden in meer dan 150 landen verkocht. Bij de Artsana Group werken meer dan 8.200 werknemers, die werkzaam zijn bij de 23 wereldwijde dochterondernemingen van de groep en op de 4 productielocaties in Europa. Twee van deze productielocaties liggen in Italië - Verola Nuova (BS) en Gessate (MI). In 2018 bedroeg de geconsolideerde jaaromzet van de groep ruim 1.500 miljoen euro.

Contactpersoon voor de pers:
Federica Vavassori
Mobiel: +39 331 6391877